La Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana ha estat present a la Fira Internacional de Música ‘Music China’, un esdeveniment que es celebra anualment a Shanghai i que és considerada una de les fires internacionals més importants del món.
En el marc d’aquesta fira, celebrada entre el 26 i el 29 d’octubre, el President de la FSMCV, Pedro Rodríguez, s’ha reunit amb el seu homòleg xinés de la CASBE (China Association for Symphonic Bands and Ensembles), Lu Zhang-Yu per tal d’iniciar les col·laboracions internacionals necessàries per portar endavant un projecte internacional, l’objectiu del qual és millorar la ocupabilitat i la visibilitat dels músics i dels professors de música.
Un projecte de llarg recorregut que comença ara i que millorarà no sols la mobilitat dels músics i docents, sinó també la visibilitat d’aquest col·lectiu. La FSMCV tornarà a Xina en maig del 2017, per a conèixer la realitat de les societats musicals al país asiàtic i als seus directius, músics, directors i compositors.
Els representants de la FSMCV actuaran com a jurat convidat al certamen que les bandes xineses celebraran en eixa data. La Federació Xinesa, per la seua banda, visitarà la Comunitat Valenciana a octubre de l’any que ve, coincidint amb el Certamen Autonòmic.
La fira ‘Music China’ ha acollit representants de les més importants firmes d’instruments i altres projectes i iniciatives musicals, entre els quals es troben nous mètodes d’ensenyament i didàctica musical.
Espanya compta amb una àmplia representació en aquest prestigiós esdeveniment, a on les bandes de música valencianes també han estat presents mitjançant els músics valencians que han participat a la fira.
Aquesta reunió marca una fita en les relacions internacionals que donaran projecció d’àmbit mundial al col·lectiu musical de la Comunitat Valenciana.