La IX Mostra de Llibrets de Falla de la Comunitat Valenciana va reunir en la seu del Museu Faller de Gandia no sols a fallers de les distintes comissions pertanyents tant a Juntes Locals com a la pròpia capital, sinó també a aquells interessats en les distintes obres ja publicades en format llibret.
L’esdeveniment va tindre lloc el passat 10 de maig entre les 10:00 i les 13:45 hores i va portar per lema “Autoedidió de llibrets de falla”, amb una programació que comprenia dins del protocol habitual, interessants xarrades sobre el tema així com la possibilitat de poder mirar i estudiar els distints llibrets exposats en les distintes taules representatives.
La inauguració va anar a càrrec de les Falleres Majors de Gandia, Alba Gadea Boix y Marta Morant Carbó; el president de la mateixa, José Lloret i el regidor delegat de Falles, Vicent Gregori. Estes van ser les distintes xarrades que es van poder escoltar al llarg del matí:
Presentació de llibrets de comissions:
(Cinc associacions han sigut convidades a fer una exposició individual sobre la tasca que desenvolupen al voltant del llibret. Els ponents disposaran de huit minuts per a la presentació i de dos minuts més per a respondre preguntes de la sala).
Moderadora: Maria Josep del Olmo, Federació de Falles Junta Local Fallera Gandia.
Ordre d’intervenció:
1. Falla Barri Sant Francesc, Oliva, Enric Escrivà.
2. Falla Castielfabib, València, José Francisco Carsí
3. Falla Cervantes, Paiporta, Verónica March.
4. Falla Corea, Gandia, Miguel Alborch.
5. Falla Vila-Nova, Gandia, Fermí Romaguera
Xerrada: “Llibret de Falla. Explicació i relació de la Festa”. Sobre l’exposició feta
al Centre del Carme a Valencia i la possibilitat que siga itinerant.
- Josep Lluís Marin, comissari de l’exposició. Associació d’Estudis Fallers.
- Vicent Satorres, subdirector general de Política Lingüística. Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana.
Simposi: “Autoedició del llibret de falles”
(Els ponents, representants de quatre empreses valencianes dedicades a l’autoedició, ens parlaran sobre les possibilitats alhora de fer un llibret de falla).
Coordinador: Pasqual Molina, Associació d’Estudis Fallers.
- Vicent Vercher, director- gerent d’Obra Propia.
- Miquel Platero, disseny gràfic de Yogur de Fresa.
- José Tena, departament de disseny de Panal Fallero.
- Raül Todolí, creatiu gràfic d’Erretepé. Estudi de Creació.
picasa_albumid=6016637080435748081
###BLANK###