Actuaran els alumnes del Curs de Declamació de Lo Rat Penat.
Demà dia 7 de juny de 2011, dimarts, a les 20:00 h., en el Saló Constantí Llombart de Lo Rat Penat se celebrarà el recital poètic: “Centenari del Trasllat de la Mare de Deu dels Desamparats”, a càrrec dels alumnes del Curs de Declamació dels Cursos de Llengua i Cultura Valencianes de Lo Rat Penat, baix la direcció de Remigi Pons i Tudela.
Vicent R. Alós, l’historiador i investigador, diu en la seua obra dedicada a Azzati: “… pero lo que Azzati estava llunt de sospitar, i molt menys desijar, fon que ell poguera conseguir despertar major fervor popular per la Mare de Deu, que jamai s’haguera generat durant centenars d’anys per tot el clero conjunt de Valéncia, puix si be és cert que la processó i trasllat de la Mare de Deu es remontava moltíssims anys arrere, no era menys que l’acte no passava de ser una manifestació religiosa més, sense intervenció popular a gran escala ni res paregut. ¡Quí podia dir que Azzati anava a propiciar i molt més, potenciara en els seus atacs l’actual Trasllat de la Mare de Deu dels Desamparats, provocant que esta manifestació de fervor popular haja alcançat cotes difícils de superar”.
Celebrant-se enguany el centenari del Trasllat, tal com es coneix hui, el curs de Declamació de Lo Rat Penat vol rendir-li est homenage a la nostra Patrona.
El recital de poemes estarà a càrrec de:
Fina Muñoz / Concha López / Francis Sàez / Sito Sanchis / Vicent Gregori / Francesc B. Muñoz /Remigi Pons
Direcció de Remigi Pons i Tudela.
En la colaboració especial del Cant d’Estil de Lo Rat Penat
###BLANK###